Start O nas
wtorek, 21 sierpień 2018
Portal branżowy dealerów, dystrybutorów, importerów
oraz producentów elektronicznych urządzeń rejestrujących
Reklama
Start
O nas
Szukaj
Giełda Kasiarzy
Artykuły Prasowe
Wydarzenia
Rozporządzenia
Interpretacje
Gdy klient pyta ...
Promocje na rynku
Waszym zdaniem
Księga Gości
F O R U M
R O Z R Y W K A
Menu użytkownika
Zaproponuj swój Artykuł
Twoje konto
Twoje publikacje
Wyloguj
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętasz hasła?
Nie masz konta? Załóż je sobie
Start
Rabaty nie są kosztem, uważaj jak programujesz kasę klientowi [2007-03-05] PDF Drukuj E-mail
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Napisał Administrator   
poniedziałek, 05 marzec 2007
 
WSA W GDAŃSKU O ROZLICZANIU PREMII UDZIELANYCH KLIENTOM
Rabaty nie są kosztem

Udzielane przez podatnika rabaty przy zakupie towarów nie stanowią dla niego wydatku i nie mogą zostać zaliczone w poczet kosztów uzyskania przychodów.


Prowadzona przez spółkę apteka udzielała klientom premii pieniężnej stanowiącej pewnego rodzaju nagrodę. Nie pomniejszała ona obrotu ewidencjonowanego w kasie fiskalnej, do której wpływała kwota pomniejszona o udzielony klientowi bonus. Spółka złożyła wniosek o wydanie pisemnej interpretacji prawa podatkowego. Zdaniem spółki, nagroda ta powinna zostać uznana za koszt podatkowy. Natomiast organy twierdziły, że premia miała charakter rabatu, a więc nie mogła stanowić kosztu. Zgodnie bowiem z art. 12 ust. 3 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654 z późn. zm. – dalej ustawa o CIT), z przychodu wyłączane są wszelkie bonifikaty. Taka regulacja, zdaniem organów, przesądza też o tym, że nie można zaliczyć do kosztów udzielanych przez spółkę premii pieniężnych.

Spółka twierdziła, że interpretacji nie wydano w ciągu trzech miesięcy od złożenia wniosku, więc organy były związane stanowiskiem przytoczonym we wniosku. Zdaniem organów, art. 14b ust. 3 Ordynacji podatkowej mówi o wydaniu, a nie doręczeniu decyzji we wspomnianym terminie, a ten termin został zachowany.

WSA w Gdańsku oddalił skargę spółki. Stwierdził, że z art. 12 ust. 3 ustawy o CIT jasno wynika, że bonifikaty nie stanowią przychodu w rozumieniu powołanej ustawy. Stosowane przez spółkę bonusy należało uznać raczej za rabaty, bowiem określane były jeszcze przed ustaleniem ceny danego towaru. Nie były one wliczane do obrotu, a więc nie stanowiły dla spółki żadnego wydatku, a tym samym nie mogły zostać uznane za koszt uzyskania przychodu. Sąd nie podzielił też zarzutu dotyczącego uchybienia terminowi do wydania interpretacji. Wskazał, że wniosek strony skarżącej był kilkakrotnie uzupełniany i dopiero od momentu sformułowania pełnej treści wniosku organ mógł zająć stanowisko w prezentowanej sprawie. Od tego dnia również biegł termin trzech miesięcy do wydania postanowienia.

Sygn. I SA/Gd 580/06

< Poprzedni   Następny >
Piękne 100-letnie
452ba.jpg
Gościmy
Aktualnie jest 111 gości online oraz 1 użytkownik online
  • kas
Statystyka
odwiedzających: 11190746
© Copyright by Portal Fiskalny.pl, 2005.