Śmierć właściciela kasy [2007-09-20] |
|
|
|
Napisał Administrator
|
czwartek, 20 wrzesień 2007 |
Śmierć przedsiębiorcy Zmarł przedsiębiorca prowadzący jednoosobowa firmę. Podatki opłacał na zasadach ogólnych, był VAT-owcem, miał kasę fiskalną. Miał wyposażenie, środki trwałe po ok. 2.000 zł jeden i towar handlowy. Czy rodzina musi dokonać rozliczenia firmy (nikt nie miał pełnomocnictwa), czy wszystko wygasa z dniem śmierci przedsiębiorcy?
Po śmierci przedsiębiorcy wszelkie jego zobowiązania przechodzą na najbliższych bowiem zgodnie z kodeksem cywilnym w skład spadku wchodzą także długi spadkowe (chyba że spadkobiercy odrzucą spadek albo przyjmą go z dobrodziejstwem inwentarza czyli z ograniczoną odpowiedzialności za długi spadkowe). Dlatego też należy dokonać wszelkich rozliczeń. W takim przypadku osoba najbliższa powinna na samym początku udać się do Urzędu Miasta celem przedstawienia aktu zgonu co spowoduje wykreślenie działalności gospodarczej z ewidencji. Śmierć przedsiębiorcy należy również zgłosić w Urzędzie Skarbowym i w ZUSie.
Anna Sural
|
|